SİYASET EKONOMİ SAĞLIK EĞİTİM YAZARLAR SPOR
 
 
 
 
image
Mitat ÇELİK

Tarih : 10.3.2019  E-Mail : haberciniz33@gmail.com


Carmina Burana

Mersin Devlet Opera ve Balesi, 14-16 Mart’ta “Carmina Burana” eserini sahne kantatı olarak sahneleyecek. Üzerine çokça sözler söylenmiş, müzik tarihinin en bilindik bu eserinin koreografik düzenlenişinin Mersin’de gerçekleşiyor olması sosyo-kültürel zenginliğimizin de göstergesidir. Elbette bunu bir kent güzellemesi olarak söylemiyorum; Mersin Operası, kurulduğu ilk yıldan bu yana büyük koreografları, şefleri, solist ve yapıtları şehrimize taşıyarak gizli hazinemiz olmaya devam ediyor…

Carll Orff,  kantat üçlemesinin ilk eseri olan Carmina Burana’yı 1936 yılında yazdı ve 1937’de sahne kantatı olarak ilk kez Franfurt Operası tarafından seslendirildi/sahnelendi. Üçlemenin diğer eserleri, Carmina Catulli, ve Trionfo di Afrodite.

Eserin sahne kantatı olarak Türkiye’de ilk sahnelenmesi, Düseldorf Operası’nın koreograflarından Youri Vamos tarafından 1998 yılında İstanbul Operası tarafından Atatürk Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Aradan geçen bunca yıldan sonra Eser, uluslararası ödüllü efsane koreograflarımızdan Mehmet Balkan tarafından Mersin’de sahnelenecek. Mersin bale tutkunlarının, Mevlana, İlişkiler, Piri Reis, Fındıkkıran gibi eserlerle yakından tanıdığı Balkan, edebiyat ve sinema gibi farklı disiplinlerin tüm olanaklarını bale sahnesine taşımaktan geri durmayan bir rejisör ve koreograftır. Bu tür eserleri Mersin’de yapması ise kentimize olan özel bir ilgisinin göstergesi olsa gerek. Onu hemşerimiz olarak tanımlamak yerinde olur.

Gelelim Carmina Burana’nın diğer yaratıcı kadrosuna; Cemi’i Can Deliorman’ın yöneteceği MDOB Orkestrası, korosu ve çocuk korosunun seslendireceği eserin, dekor tasarımı Seyhan Atamer’e, kostüm tasarımı Aydan Çınar’a, ışık tasarımı Tarı Deniz’e ait. Koreografi asistanlığını Serbülent Biçer ve Kürşat Kılıç’ın yaptığı eserin solist kadrosunda, Funda Uyanık, Erdem Erdoğan ve Faik Mansuroğlu var.

Mersin Operası’nın yıldız isimlerinden Funda Uyanık’ı ilk kez Rigoletto operasında Gilda rolünde büyük bir hayranlıkla izlemiştim. Ardından, Adina ile Aşk İksiri, Rossina ile Sevil Berberi, Norina ile Don Pasquale eserleri takip etti. Böylesi bir eserde onu yeniden dinlemek paha biçilmez olacak. Türk Operası’nın usta tenorlarından Erdem Erdoğan ise hatırladığım kadarıyla kentimize en son Puccini’nin ölümsüz eseri La Boheme operası için gelmişti. Rodolfo rolüyle Mersinlilerin kalbinde unutulmaz bir yer edinmişti. Kendisine tekrar hoş geldiniz demeliyim. Bariton Faik Mansuroğlu, MDOB ailesine yeni katılan ve Maskeli Balo eserinde öne çıkan performansıyla adından sıkça söz ettiren bir isim oldu. Eserin kast solistleri ise Görkem Ezgi Yıldırım, Dağhan Ergün, Hulusi Polat.

Carmina Burana Sahne Kantatı’nın prömiyer temsili 14 Mart, ikinci temsili 16 Mart’ta Mersin Kültür Merkezi Opera Sahnesi’nde yer alacak. Halkımızın bale temsillerine olan ilgisinden dolayı biletlerin tükeneceğini düşünmeliydim. İlk temsil için bilet bulamadım. Ancak zor da olsa ikinci temsile bilet alabildim.

Başta Mehmet Balkan olmak üzere tüm sanatçılara başarılar diliyorum.




 
  YAZARIN ARŞİVİ
 
 
 
  YORUMLAR
 
 
  YORUM YAZIN
 
Adınız Soyadınız :

Yorumunuz          :

Güvenlik Kodu     : Güvenlik Kodu
Kod                        :

 




  HABERCİ GAZETESİ
 

  HABER ARAMA
 
  

  HABERCİ SPOR
 


  BİK İLANLAR
 


  SOSYAL MEDYA
 

  NÖBETÇİ ECZANELER
 
 

 




sanalbasin.com üyesidir

 
         
ANASAYFA HABER ARŞİVİ KÜNYE İLETİŞİM GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersinhaberci.com © Copyright 2016-2019 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA