image
Mitat ÇELİK

Tarih : 1.12.2019  E-Mail : haberciniz33@gmail.com


AŞK İKSİRİ

Mersin’de üçüncü yapımıyla Gaetano Donizetti’nin Aşk İksiri opereti,  orkestra şefi Nezih Seçkin yönetiminde, İlk ve ikinci yapımından farklı olarak çağdaş bir yorumla 28 Kasım Perşembe günü Kültür Merkezi’nde yer aldı. 

Seyircinin ilgisini bir an olsun üzerinde eksiltmeyen Yekta Kara rejisi ve sahnede devleşen Bülent Bezdüz (Nemorino) ile Funda Uyanık’ın (Adina) muhteşem performansı, bizlere uzun yıllar unutulmayacak bir opera akşamı yaşattı. Dünyanın pek çok saygın kurumunda kendisine yer bulan Bezdüz için sahnenin, Amsterdam, Marsilya, Malmö, Bonn, ya da Mersin’de, hangi şehirde olduğunun önemi olmasa gerek. Onun, seyirci ve sahneye olan tutkusu eser boyunca kendisini bir coşku olarak dışa vurdu. Temsil boyunca Frenhofer’un şu sözleri aklıma takıldı; “Bizim işimiz, nesnelerin ve varlıkların düşüncesini ve ruhunun çehresini ele geçirmektir”… Evini yıldızlara kurmuş tüm sanatçılar gibi Funda Uyanık ve Bülent Bezdüz de, ışıltılı bir güzelliğin içindeydi.

Eserin konuk sanatçıları arasında, Dulcamara rolüyle İzmir Operası’ndan Cengiz Sayın, Belcore rolüyle Ankara Operası’ndan Arda Aktar, vardı. Aktar’ı Mersinli sanatseverler, La Boheme, Madam Butterfly, Carmen, operalarından hatırlayacaktır. Cengiz Sayın’ı ilk kez dinledim. Rolüne olan hakimiyeti ve sahnede alan yaratmadaki ustalığı, bizlere, opera komedisinin tüm keyfini yaşattı. Böylesine usta iki isim ile birlikte Mersin Devlet Opera ve Balesi, daha da güçlüydü.

Pek çoğunu başka eserlerde solist olarak dinleme/seyretme şansında olduğumuz MDOB Korosu’nun görkemi ise görülmeye değerdi. Bunda en büyük pay, değerli koro şefimiz Anıl Aydın’a ait. 

Efter Tunç imzası taşıyan dekor tasarımının sadeliği, tablo değişimlerini hem kolaylaştırmış, hem de seyirciyi yormayarak asıl ilgiyi oyunun kendisine odaklamış, karakterleri ve koroyu daha da görünür kılmıştır. Bu durum, seyirciyi de memnun etmiştir. Sahne makinistlerinin keyifli bir temsil geçirdiklerinden şüphe yok.

Şanda Zıpçı’ya ait kostüm tasarımı, Tarı Deniz’e ait ışık tasarımı ile Aşk İksiri, temsil sonunda dakikalarca ayakta alkışlandı. Deyim yerindeyse Türk Operası’nın kalbi Perşembe akşamı Mersin’de attı.

1832 yılından bu yana dünya sahnelerinde ilgiyle karşılanan eserin çağdaş uyarlamasını bir solukta izledik ama işin perde arkasında büyük zahmetler olduğunu herkes tahmin eder.

Dekor, kostüm-kadın/erkek terzi, peruka, şapka ve çiçek, demir, marangoz, kundura, aksesuar, sahne makinistleri, sahne müdürlüğü, halkla ilişkiler, ses, ışık, suflöz, makyöz; Bicümle adlarını tek tek yazmamın mümkün olmadığı değerli opera emekçilerini de bu vesileyle kutlamak isterim.

Başka opera kentleriyle karşılaştırınca henüz çok genç olan Mersin, Türkiye’nin yükselen yıldızıdır. Bunu, barındırdığı böylesine değerli insan hazinesine borçludur.




 
  YAZARIN ARŞİVİ
 
 
 
  YORUMLAR
 
 
  YORUM YAZIN
 
Adınız Soyadınız :

Yorumunuz          :

Güvenlik Kodu     : Güvenlik Kodu
Kod                        :

 




  HABERCİ GAZETESİ
 

  HABER ARAMA
 
  

  HABERCİ SPOR
 


  BİK İLANLAR
 


  SOSYAL MEDYA
 

  NÖBETÇİ ECZANELER
 
 

 




sanalbasin.com üyesidir

 
         
ANASAYFA HABER ARŞİVİ KÜNYE İLETİŞİM GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersinhaberci.com © Copyright 2016-2019 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA